torsdag 4 november 2010

Poet på fem sekunder...

Idag efter lektionen hade vi basgrupps möte och då passade vi att förbereda inför examinationen som vi har på måndag. I examinationen ska vi använda oss utan IKT så vi kom fram till att vi skulle spela in en videofilm där vi skulle spegla en klassrums situation där vi skulle vara olika roller och min roll var att sitta med nästan i pappret och i min egna lilla Ann bubbla.

Detta gick väldigt bra för jag skulle bara sitta i min lilla bubbla och skriva ner saker i mitt block. Först började jag skriva Hej och välkomna med det blev icke bra så då började jag skriva något annat och det började så här:

Min önskelista till tomten.

Jag önskar mig en nalle som är blå,
en docka som kan gå.
En gunga som är gul
och
snö till jul!

Jag önskar mig en cykel med två hjul,
och en flodhäst utav dun.
En fågel som kan prata
och en maskin som kan baka.

Jag önskar mig en jul
med hela familjen
och Kalle anka före måltiden.

Men framför allt vill jag önska
dig och alla andra
en riktig god jul.

Hehe det är inte illa vad man kan komma på när man sitter i sin bubbla....

1 kommentar: