fredag 28 oktober 2011

5 dagar senare...

Fem dagar senare och 3 återbesök hos distriktssköterskan är jag nu betydligt gladare. Idag var det ett nytt inspektionsbesök där hon tittade hur såren såg ut och om det syntes några tecken på inflammation. Men sådan tur var så fanns det inga sådana tecken utan hon tyckte att det såg bra ut och trodde att jag skulle klara mig utan några komplikationer och vara läkt inom 2-3 veckor men med min tur blir det väl snarare 4 veckor.. Men bara det läker bra så är jag nöjd!! En annan trevlig överraskning som hände när jag var på besöket var att hon ansåg att det såg så fint ut på mitt bröst att jag inte behövde något bandage där mer, vilket är super skönt för det kliade hela tiden och var mest i vägen. Så det är inget jag kommer sakna :p Armen ser bra ut, dock så gör det ont men den håller på att läka ihop dem med. Alla blåser är spruckna och det ser väl relativt fint ut (så fint nu en brännskada kan se ut) antar jag :p Det känns dock väldigt skönt att det går framåt och att det "ska" vara läkt på så kort tid, jag trodde att det skulle ta månader innan det var läkt, men å andra sidan kan jag inget om brännskador mer än om hur man får dem. Hehe.

1 kommentar:

  1. Usch, ja det är skönt det går åt rätt håll iaf. Har du tagit bilder på det?? Skönt att slippa lite bandage! Aldrig kul. Jag brände ju mig också som tusan på min hand och fick den inlindad när jag var yngre och fick världens största blåsa över hela handen som sedan sprack. Och det var både brännande och kliande så lider verkligen med dig!! Krya på dig gumman! Puss

    SvaraRadera