måndag 19 november 2012

Farmor...

Jag hade en jätte sorglig dröm om min älskade farmor. Vet inte om det är för att hon börjar bli gammal eller om jag ser henne som äldre än vad hon är. Drömmen handlade om min födelsedag och att hon hade glömt bort den. Vi var hemma hos mina föräldrar för att fira mig och farmor och farfar var med men helt plötsligt går farmor iväg, utan att säga något vandra hon ut på vägen och iväg. Jag upptäcker efter ett tag att hon är försvunnen och det blir som i filmer, allt blir slowmotion och jag springer efter henne i panik.

När jag hittade henne var hon inte min farmor längre utan en liten (väldigt liten, inte liten utan kort) människa men såg exakt likadan ut förutom att hon var väldigt förvirrad. Hon betedde sig som om hon inte visste vart hon var eller vem verken hon eller jag var. Jag försökte prata med henne men hon lyssnade inte riktigt till ordet farmor, hon stod med ryggen mot mig så jag tog ett försiktigt tag i hennes arm och vände henne mot mig och när jag fick se hennes ansikte så var det inte längre den farmorn jag känner idag, hon såg äldre ut, mager och hennes ögon såg så förtvivlade ut att jag började gråta. jag tog hennes ena hand och kände att hon hade något där. Efter ett tag kom en bit av hennes minne tillbaks och hon började prata med mig (väldigt förvirrad) om att hon hade glömt min födelsedag och då räckte hon fram det hon hade i handen och en gult kuvert med ett kort i där det stor Ann (som det alltid gör) men hon hade även ett stort vit kuvert där hon hade försökt skriva något. Det stod något skrivet med en blå bläckpenna men det var väldigt dåligt skrivit och gick inte att läsa. (Detta kommer störa mig jätte länge att jag inte fick reda på vad som stod på pappret)

Vidare i drömmen så försökte hon ge mig det hon hade i handen vilket var pengar, 70 kr, en 50 lapp samt en 20:a. Men jag kunde inte ta emot det, hon försökte gång på gång att ge mig det men jag kunde inte ta emot pengarna från henne när hon stod där och såg så ynklig och gammal ut. Till sist lyckades jag övertala henne om att hon kunde handla godis för dem till sig själv och då blev hon jätte glad och tog sig ur mitt grepp jag hade om henne och bara gick förbi mig och vandrade iväg igen... Jag hade tappat henne återigen till hennes förvirrade värld.

Sen vaknade jag...

VARFÖR har man vissa drömmar?! jag är totalt förstörd och uppgiven över denna att om jag hade kunnat hade jag sprungit till henne på direkten och slängt mig i hennes armar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar