torsdag 1 juli 2010

midsommar

Jag har inte skrivit på länge och det har lätt till att jag inte ens kan försöka skriva ikapp efteråt då jag har glömt bort vad som har hänt.

men jag tänkte skriva om hur min midsommar var, vilket var väldigt trevligt.
Efter många om och men och svåra beslut, tog älsklingen och jag en tärning som fick bestämma vart vi skulle ta vägen och tärningen bestämde att vi skulle bege oss till Karlshamn, och det ångrar ingen av oss. Vi fick träffa det gamla Osby gängen som vi inte har träffat på år och dagar vilket var väldigt roligt och mysigt och allt därtill :-p

Firandet började runt lunchtid med sil, köttbullar, potatis osv (detta var jätte gott då jag inte hade ätit någon frukost). Efter detta blev det jordgubbar i mängder ihop med grädde och glass, och gud vad gott det var och gud vad mycket man åt, haha. När man ätit upp blev det en lång paus där vi spelade lite kubb, gick ner till vattnet, satt och pratade och drack, sen så efter ett tag blev det dags för att klä och resa midsommarstången för att de som sedan ville skulle kunna dansa runt den och sedan satte sig alla i det sköna gräset och fikade på saft, bullar med mera. Lite senare på kvällen så blev det äntligen dags för mat då det helgrillade vildsvinet äntligen blev klart och smakade så gudomligt gott så det finns inte ord som beskriver hur gott det var.

Sen resten av det långa firandet umgicks vi med varandra, satt och pratade och hade väldigt roligt och trevligt ihop vilket vi inte har haft på väldigt länge.

Detta är en liten sammanfattning om vad som hände på min midsommar, kanske lite låter som mycket men det var väldigt trevligt.

bye bye

1 kommentar:

  1. Till mig om midsommar sa DU att DU inte orkade ta dig någonstans så därför skulle ni inte fira midsommar med oss! Tycker jag är lite elakt gjort ann!! Eftersom ni inte alls stannade hemma!! Ljug inte en rakt upp i ansiktet, säg istället att ni ska till annat ställe!! Trodde du var bättre än så iaf!! Hade inte gjort något om ni bara sagt som det var!!

    SvaraRadera