tisdag 27 juli 2010

varning för bitterfittan...

Som ni märkt så har jag inte skrivit på väldigt länge och det finns egentligen ingen förklaring till detta förutom att det inte direkt har hänt något som varit värt att skriva om. Men nu tänkte jag skriva ner något iaf dock har jag inte kommit fram till vad än så detta inlägg kommer att handla om lite allt möjligt så hoppas ni hänger med för nu börjar jag. 

positiva och negativa grejer med sommaren.

Negativa: 

Sommarjobb är en av de sämsta sakerna med sommaren, jag har bara haft problem sen sommaren började. Jag förlorade ett av mina jobb och fick snabbt som ögat skaffa ett nytt vilket var 10000 gånger bättre än det jag förlorade så det var inget att klaga över då det endast fanns positiva förändringar (trodde jag) men oj vad fel jag kunde ha, visst det är mer lön och roligare och snällare arbetskamrater men efter en viss tid på arbetet så blev ytterligare en anställd och där kom problemen. I och med vi arbetar via ett bemanningsföretag så vill de att vi anställda och uthyrda ska ha någorlunda med timmarna (att vi har lika mkt timmar) men det slutade med att jag inte fick (får) jobba då hon ligger efter mig med timmar. Så just nu går jag dag för dag och väntar på att bli inringd för att jobba vilket ser ut att inte bli av mer denna sommaren och det känns bara så förjävligt då det är självklart att jag har fler timmar än henne då jag blev anställd förre henne så säger väl det sig själv att jag har fler timmar... 

En annan sak som är negativ med sommaren är badkläder, antingen täcker de inget eller så täcker de allt men sitter så tight att de visar allt ändå... Visst nu låter jag som en bitterfitta och det får ni isf tycka men det finns säkert många tjejer/kvinnor som tycker som jag, det stod till och med på aftonbladet om olika tips på  hur man ska göra om tjej/kvinna för att börja uppskatta sin kropp och bli av med strandskräcken... 

Förutom negativa saker så finns det såklart positiva  saker med så som värmen, de sköna sommarkvällarna och så vidare....

Jag och min sambo har med ett annat kompis par varit och tältat på en ö i blekinge för skojs skull men snacka om att vädret var emot oss då det åska, blixtra, regna och blåste som aldrig förr. Förutom det så var det förstås väldigt trevligt, mysigt och allt annat som det kan vara ute på en ö. Förutom att varit på ön så har vi gjort lite annat smått och gott så som varit lite på marknader, festivaler och vi har även varit en del och badat vilket har varit väldigt trevligt. 

Så det finns ju en del negativa och en del positiva saker med sommaren helt klart men det är dem negativa man hänger upp sig på och det är dem som dras efter en och skapar problem. 

Förutom detta så har det så klart hänt saker men det gäller bara att komma ihåg dem då man gör ganska mycket under sommaren så är det inte så lätt att komma ihåg allt man gjort så därför blir detta inlägg en väldigt kort summering av vad som hänt och hur det ser ut just nu för mig i mitt liv. 

bye bye





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar