måndag 9 augusti 2010

underbara, trevliga och super myssiga måndagen på länge.

Idag så fick jag följa med min älskling på jobbet då han skulle till en ö utanför Karlskrona, vilket jag absolut inte sa nej till då jag verken varit på ön han skulle till eller i själva Karlskrona så idag var det ett perfekt tillfälle för mig att följa med och lära mig något nytt hehe.

Det började med en tidig morgon så för att komma igång fick det bli en kall dusch som var väldigt uppfriskande och uppiggande. Sen efter det blev det att packa sakerna jag ville ha med mig, sen kläder på och sedan ut genom dörren för att åka den långa vägen till Karlskrona. På vägen till den stora staden så stannade vi vid en sjö som älsklingen har pratat mycket om men som jag aldrig har varit vid så vi passade på att titta på naturen, titta ut över sjön och planera var det skulle vara bästa att fiska bland annat. Sen fortsatte färden för att vänta in färjan (inte så stor båt som det låter) över till ön som visade sig vara mycket större än jag förväntade mig hehe. När han var klar hos kunden ute på ön så skulle vi ta oss tillbaks till färjan och så klart så fick vi inte plats på den vi planerat så det blev att vänta en timme på ön vilket i och för sig var väldigt trevligt, vi passade på att gå en runda till deras enda affär som tog nästan hela timmen så tiden gick ganska snabbt.

När vi kom tillbaks till fastlandet som ändå består en hel del av vatten, körde vi och åt lunchbuffé på en restaurang som låg högt upp på ett berg, tror det räknades som ett berg för man såg en väldigt stor del av Karlskrona där uppe ifrån. Så det var absolut rätt plats att äta lunch på en sådan trevlig och mysig dag som vi har hade ihop. För att se mer av Karlskrona så passade jag på att titta ut över staden i kikaren som var placerad precis bakom vårt bord. Efter en mysig lunch med mycket gott att äta tog vi oss till Karlskronas centrum för att gå ronder i staden och se diverse butiker och en massa frisörer (En väldigt massa frisörer) hahaha. 

När kvällen närmade sig så gick vi till en väldigt mysig, trevlig park för att sitta och prata och mysa på en parkbänk som hade utsikt över nästan hela parken. När vi kände att det var dags att röra på oss igen så då körde vi vidare till ett köpcentra som låg utanför centrumet och gick lite i de affärerna tills vi kände att det inte fanns mer att se så det var bara att återvända mot Kristianstad. 

På vägen hem stannade vi dock  i ytterligare en affär, på en rastplats för att sträcka på benen och ta lite frisk luft och sen köra vidare till nästa planerade stopp som var Ekohallen där vi tog ett varv för att se om vi hittade något roligt, men där var inte jätte mycket skoj då de har tagit bort en hel del av det jag ansåg vara det roliga med ekohallen vilket är väldigt synd.  

Jag vill slutligen tacka min älsklig för en underbar, trevlig och super mysig måndag och jag ser framemot nästa gång det händer, han glömde kameran så vi måste göra om allt igen så han kan ta bilder så då kan jag lägga upp lite bilder här på utsikten över staden och parken :o)
Älskar dig älsklingen mig <3 

bye bye 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar