söndag 29 augusti 2010

ser ljuset igen

Efter ett par dagar på botten i brunnen så har jag börjat klättra uppåt längst de svåra och hårda brunns väggarna och jag börjar återigen se ljuset i tunnlen. Min vardag börjar kännas som den ska och jag har börjat sova som vanligt, vilket är väldigt skönt måste jag säga :o)

Denna helg har jag spenderat med älsklingen och kompisar och vi har kastat ut sommaren med en sista grillning för denna sommaren då det börjar gå mot mörkare tider :0(. På måndag är sommarlovet över och det är mitt sista sommarlov ever (hoppas jag), det är nu den verkliga verkligheten börjar då det är dags att söka jobb, gå sista terminen i skolan vilket ska bli så skönt då jag har gått i skolan från det jag började i nollan som 6 åring och nu fyller jag snart 23 och går fortfarande i skolan... 

Jag är lite (väldigt) stressad inför skolstarten då det känns som det kommer börja sen nästa gång jag öppnar ögonen så är det dags att sluta och jag har inte hunnit ett dugg av allt jag borde hunnit innan skolan är slut. Vi har snart en skit svårt tenta och efter det är det fem veckors praktik sen kommer en jääääääätte stor uppsats som ska skrivas. Dessa tre uppgifter är de största under terminens gång och det kommer gå i 190 hela tiden... Ni som läser detta kommer tycka att jag är tramsig men efter skolan är slut så är säkerheten slut, inget mer säkert att man går i skolan och du får vara tramsig, du får vara barnslig för du är student men du kan inte vara tramsig och barnslig på jobbet, beroende vad du har för jobb ska jag väl tillägga... 

Lika mycket som jag ser framemot att börja jobba så är det väldigt skrämmande och det är säkert många som känner likadant som jag och till alla er där ute så vill jag bara säga vi kommer klara detta hur bra som helst precis som så många andra har gjort förre oss... 


bye bye 

2 kommentarer:

  1. Jag förstår precis hur du känner. Också sjukt nervös inför när Au3 börjar imorgon, vill inte samtidigt som jag bara vill ha det överstökat.

    SvaraRadera
  2. Kommer gå bra ska du se! Lycka till!!!!

    SvaraRadera