måndag 23 augusti 2010

Dag med många kullar...

oj oj oj vad det är länge sen jag har varit här inne :P

Men det har inte hänt så mycket sen sist. Har nog haft den jobbigaste dagen på länge både känslomässigt och stressigt men jag har tagit mig igenom den. 

Jag och en kompis har mer eller mindre spenderat dagen i biblioteket med tidspress och jobbiga böcker men vi lyckades göra det klart i tid vilket kändes väldigt skönt. Arbetet jag pratar om är b-uppsatsen som vi har fått skriva om nu för andra gången då vår lärare inte har förstått hur vi tänkt och inte sätt någon koppling mellan det vi skrivit och det vi ville skriva... så det slutade med att vi fick spendera sommaren med att skriva utan någon handledning överhuvudtaget så jag hoppas att det blivit som den ska vara...Men vi har gjort ett bra arbete och vi fick tag i pedagoger som var väldigt villiga på att ställa upp i våra intervjuer vilket underlättade en hel del i skrivandet. Skitet är iaf klart nu och hoppas att vår nya examinator gillar den och godkänner den. 

Som sagt har det varit många kullar att ta sig över denna dag och en av dem var att när vi kom hem så hade det blivit fel i mejlet till examinatorn så verkan vi eller han kan öppna uppsatsen. Så vi fick vandra tillbaks till biblioteket för att upptäcka att datorn vi satt vid inte hade sparat arbetet trotts att vi hade sparat det på datorn (där ser ni min panik). Sådan tur var hade vi varit lite smarta att skickat det till en av våra mejl så det låg kvar där halvklart vilket gjorde att vi fick försöka komma ihåg vad vi skrivit första gången, då vi inte hade något med oss och vi hade dessutom lämnat tillbaks böckerna vi använde till biblioteket vilket sög lite extra då vi behövde dem där. 

När vi väl var klara och skickade in det återigen så hade det såklart börjat regna riktigt kalla droppar ifrån ovan vilket gjorde att man blev ner kyld på vägen hem ifrån skolan. 


Detta var bara en av mina många kullar för dagen vilket har gjort att jag är ganska trött redan så resten av kvällen består av att bara ta det lugnt efter att städat nästan halva lgh och sprungit fram och tillbaks mellan hemmet och skolan... 


ses snart (kanske) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar