måndag 30 augusti 2010

Första dagen i skolan

Alla andra skriver om sin första dag så varför ska jag vara annorlunda hehe 

Den började vid 10:45 med att träffa den nya klassen för första gången och gå igenom lite av de viktiga sakerna så som basgrupper, schemat osv. Efter lektionen som sprang förbi så hade vi lunch vilket var lite tidigt men det fick gå. Under lunchen så följde jag med en kompis och spontant hoppade in och hjälpte en av skolans många sektioner på deras rundvandring med deras nya studenter, det gick bra och var lite intressant att höra vad de tar upp med sina nya. 

När rundvandringen var klar så var det dags att springa tillbaks till verkligheten och nästa lektion för att sitta på föreläsning (ich) där de tog upp moment som vi kommer ha under denna termin även denna lektionen sprang förbi då vi även slutade tidigare, vilket gjorde att vi fick lite dö tid att slå ihjäl men det tackar man inte alltid nej till som student hehe 

Sista lektionen var det en föreläsning om en examination som vi kommer komma i kontakt med väldigt snart men det kändes som om föreläsarna inte riktigt visste vad de skulle säga då de pratade väldigt länga om samma sak och till slut fick vi sluta ca 30 minuter tidigare ifrån lektionen. Lagom tills det skulle börja ösregna under vår "långa" vandring hemåt. 

Dagen var bra, lite givande och intressant. 

1 kommentar:

  1. Lät ju inte helt fel ändå! För att vara första dagen tillbaka! Hoppas det är så när jag börjar igen också! Tråkigt egentligen! Jag börjar ni slutar! Blää... önska jag kunde plugga på distans!!!! Kramar

    SvaraRadera