onsdag 26 maj 2010

lyckan är gjord

Dagen har bestått av en massa pluggande till ett arbete som ska vara klart på fredag och jag blev klar efter att fått skriva om skitet tre gånger... Skönt att ha det gjort så man slipper bry sig på det men nu kommer nästa arbete som ska göras istället, vill inte mer vill bara ha "lov" så jag kan börja jobba. För att släppa plugget ett tag så belönade jag mig med lite spelande med massa dödande och blödande från alla håll och kanter *hehe* och under spelandet fick jag ett överraskande samtal ifrån förskolan jag jobbade på i förra veckan och de undrade glatt om jag ville jobba imorgon och det är klart jag ville det, jag vill tillbaks dit varje dag. De har både djur och barn vilket är de två saker i världen som jag alltid har velat jobba med ända sen jag var liten... :-D

Annars så har det inte hänt så mycket idag och det kommer inte hända så mycket resten av kvällen i heller men det kan vara skönt att inte ha något att göra varje dag, man måste hinna ta det lugnt med. Jag ska i och för sig prova på ett nytt "recept" eller snarare ett nytt sätt att tillaga ett gammal recept, jag ska nämligen steka sockerkaka och inte in med den i ugnen. Det var en vis kvinna som kan mycket om mat som gav mig tipset och då är det klart att jag provar *hehe*

så ni där ute får ha en fortsatt bra kväll för nu ska jag gå och ställa mig vid spisen =P

bye bye

2 kommentarer:

  1. Yeei tredje gången gilt ;) När börjar ditt lov?? Vad roligt för dig att de ringer dig för jobb!! Önska jag kunde jobba nu istället för att ta hand om Lucas!! Men den tiden kommer!!

    Haha du låter som en mini hemmafru!! Men ha kul vid spisen!! Kram Bella

    SvaraRadera
  2. Skönt att du blivit klar med den ena uppgiften iaf =)
    Hur blev sockerkaksplättarna? =)

    SvaraRadera