fredag 7 januari 2011

Dag 1 (0)

Första dagen på min arbetsplats och ska ha en planeringsdag med resten av huset.
Dagen började 08.00 med att vi träffades och fick presentera oss och vi som var nya fick säga något extra om oss själva, efter det så gick vi igenom hur dagen skulle se ut och massa "viktigt" som tex vad som kommer hända denna termin med föräldrar möten och andra möten. Detta höll på tills klockan blev 10.00, då blev det fika en halvtimme sen så skulle vi träffas i våra respektive verksamheter så vi i förskolan gick in till oss och gick igenom lite om barnen och schemat och så vidare.

12.00 var det lunch och vi hade knytkalas med allt möjligt gott att välja mellan, detta höll på en timme sen så var det dags att fortsätta med att återigen träffas alla och ha en liten sammanfattning av förmiddagen och sedan fick vi berätta något om hur hösten hade varit och vi nya fick berätta något om vad vi förväntade oss. Jag och en arbetskollega från fritids kom fram till att vi ville komma in i verksamheten och att vi skulle trivas vilket vi båda redan gör som fisken i vattnet

13.00 fortsatte vi pratet om lite allt möjligt och 14.00 satt vi på en föreläsning om autism som var väldigt intressant och lärorik, och man fick lite andra synvinklar inom ämnet. Denna höll på till lite i 15.00 och då var dag slut för dagen och vi nya fick lite papper som är bra att ha om verksamheten m.m.

Jag längtar redan tills jag ska dit nästa gång och då är det även trivselkväll med jobbet efter jag jobbat eftermiddag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar