tisdag 4 januari 2011

Vände på en 5 öring.

Tja Tja,

Idag vaknade jag med huvudvärk och kände att denna dag skulle bli en helvetes dag, så jag återvände till sängen för att se på film och försöka bli av med huvudvärken. Efter en eller två timmar i sängen fick jag ett mess från en kompis och detta mess vände min dag till det bättre. Messet löd "Jaaaaaaaaaa vi är godkända".

För er som nu inte förstår vad jag pratar om så måste jag ta er med till en resa till min förra termin som hete Au2 och en uppgift som heter B-uppsatsen. Min kompis och jag hade stora problem med detta då han har haft problem innan och lärarna vi fick verkligen inte gillar verken mig eller han. Vår första handledare vi fick verkade bra första mötet men med tiden så märkte vi hur mycket (läs lite) hon egentligen kunde hjälpa oss. Var där något som inte var korrekt eller om där var något hon ansåg att vi skulle ändra så sa hon "Det är inte riktigt rätt men det tar vi senare", detta var det enda vi fick höra ifrån henne och dessutom var hon oträffbar i två hela veckor vilket inte alls hjälpte oss framåt. Eftersom tiden inte stod stil trotts att vi gjorde det så blev det sommar och vi var fortfarande inte klara och det resulterade i att vår handledare tog semester och vi fick en annan som vi träffade en gång och hon gick igenom hela arbetet med oss och vi fick två alternativ "antingen skriva om hela arbetet" eller "skriva arbetet baklänges" vi valde nummer två då vi redan hade en hel del men som vi inte visste hur vi skulle använda det. Under sommaren skrev vi klart vårt arbete och fick ett datum att gå upp med vår uppsats men någon dag innan fick vi ett mejl där det stod att den examinerade läraren ställde in mötet då han inte förstod hur han skulle kunna vara tre personer när han bara är en. När vi fick reda på detta så ringde jag direkt till rektorn för hela lärarlinjen och frågade vad som skulle hända med mig då reglerna är att man inte får gå vidare till nästa kurs som man har denna efter sig och jag förklarade att detta är ju faktiskt inte mitt fel då det är läraren som ställt in. Så mänsklig som rektorn är (vilket inte våra lärare är) så gav hon mig tillåtelse att gå vidare i skolan.

Och snacka om att tiden gick innan vi hörde något om b-uppsatsen igen, nästan hela min sista termin gick bort och många mejl gick iväg till rektorn utan resultat. Men efter många om och med så fick vi ett svar och ytterligare en ny examinator till vår uppsats (detta är nummer tre av examinatorer och nummer 6 av personer på skolan som varit i kontakt med vår uppsats). Vårt första möte med denna lärare gick bra men vi blev inte godkända utan vi fick ett datum så det skulle vara inne och vad vi skulle ändra. Detta gjorde vi väldigt fort då vi ville få in skitet efter all denna tid och efter några dagar efter vi lämnat in arbetet så fick vi ett mejl om att vi var godkända!!!

SÅ JÄVLA SKÖNT att vi äntligen är godkända med den jävla uppsatsen!! nu har jag en uppgift kvar i skolan sen har jag absolut ingenting kvar efter mig, snacka om att det är skönt att veta. Så nu jävlar i det ska jag bli klar med den med och ta lärarna med storm att jag har gjord denna helt själv utan hjälp från någon (vilket de är vana vid att jag gör)

Så planen för min dag är:
nummer 1. Plugg
nummer 2. Äta något (ska försöka att inte äta upp rulltårtan jag gjorde igår)
nummer 3. Baka Kladdkaka
nummer 4. Ta det lugnt

En annan sak jag måste kräka ur mig är att mellandags rean SUGER i år. Jag har inte köpt något på mellandags rean och det är så in i helvetes tråkigt. Det är inte rättvist att årets störta rea är och jag kan (får) inte vara med och leka med de andra... =(

2 kommentarer:

  1. Skönt att ni är godkända! Grattis!

    SvaraRadera
  2. Tack, det känns riktigt skönt efter all problem vi haft.

    SvaraRadera