söndag 9 januari 2011

Lärarexamensmiddag...

Jag har efter många om och men bestämt mig för att gå på lärarexamensmiddagen då det kan vara/ kan bli en rolig grej och som många av mina vänner sagt, så är detta bara once in a lifetime grej och det borde räcka för att bestämma att man ska gå på det ;)

Men nu kommer jag till mina vanliga problem inför fester med mera...
1. Vad ska jag ha på mig?!
På inbjudan står det att klädseln är "examenskläder". Vad är examenskläder?!. Hade vi haft det på slottet som man haft innan så hade jag utan tvekan haft balklänning eller aftonklänning men vi ska ha vår tillställning på kåren och vad ska man ha på sig då?! Jag funderar på aftonklänning då det inte är en vanlig klänning och det är inte en balklänning, det är mitt emellan. Men då kommer nästa problem att hitta en aftonklänning, jag har iaf bestämt mig för att det ska vara en långklänning, men sen har jag inte kommit så långt... Det finns så otroligt många snygga klänningar men så otroligt få butiker och det skapar problem =(

Jag har pratat med en kompis om detta och vi ska dra in till stan en dag för att springa runt och se om vi hittar en klänning till mig eller oss även om man har en så kanske man hittar en annan man gillar och man kan inte ha FÖR många klänningar. Hehe.

2. Hur ska jag ha håret?!
Nummer två av mina problem på listan är håret. Hur ska jag ha håret?!. Jag vet hur jag vill ha håret men jag har inte den mojängen för att göra den frisyren sen så vet jag inte om jag har längden på håret så det går att genomföra eller om jag ens passar i den frisyren... Men det känns tradigt att ha det platt då jag alltid tar till plattången vid fester och att sätta upp det i en knut eller hästsvans säger jag är ett BIG no-no.

3. Skor...
Detta är för en gångs skull inte ett problem, då jag vet vilka skor jag vill ha. Dock är det ett problem för jag kommer få byta skor då de skorna jag vill ha inte klarar av vintern, vattnet och saltet på marken.

2 kommentarer:

  1. Köp något nytt!! Det är inte varje dag man tar examen!!!!

    SvaraRadera
  2. hehe nej det är ju inte det hehe. tror jag har hittat en på tradera som är ifrån belgium. Svart och jätte fin <3

    SvaraRadera