onsdag 29 december 2010

Ung & bortskämd.

Tja Tja,

Onsdag kväll och jag ligger hemma i soffan och tittar på "The Green Mile" på tv, väldigt bra film men samtidigt väldigt sorglig. Jag tycker inte om att se dem i stolen, även om jag är 23 år så är det obehagligt. Förutom att titta på filmen så börjar jag bli trött och rastlös, funderar seriöst på att gå och lägga mig.

Annars så har min dag varit över förväntan, jag har fått spendera min eftermiddag/ kväll med min älskling som jag har 4½ år med idag, tiden går snabbt när man har skoj hehe. Denna vecka har varit ganska mycket över förväntan då jag har fått spendera två dagar i rad i stan med min älskling och igår fick jag även presenter utav min älskling. Älskar att få presenter utav honom och älskar när han får mig att känna mig bortskämd =D. Jag vet att det inte är presenter och så som skapar kärleken men jag säger inte nej till att få presenter, sen att det gör mig bortskämd med mera gör inte mig något. Det jag har älskat med dessa eftermiddagar med min älskling är att han skänker mig sin uppmärksamhet och tid och det kan jag inte få tillräckligt av.

För att återkomma till ung& bortskämd så har det börjat gå ett program i England eller USA där det är 20 barn som tvingas bo själva och laga mat och allting. Barnen är i åldrarna 8 och uppåt. SERIÖST vem kom på detta?! det är helt sjukt att man stänger in 20 barn i åldrarna 8 till kanske 12 och förväntar sig att de ska klara av det, redan efter andra dagen var det en börjat på en ny flugornas herre. Det var ärligt talat synd om barnen. Föräldrarnas anledning till detta var att de tyckte att barnen behövde lära sig att hjälpa till i hemmet och ta ansvar, jag säger absolut inte emot att barn behöver lära sig att hjälpa till och så vidare men man får väl lägga det på rätt nivå för barnets ålder och sedan ge dem mer ansvar efter hand som de växer och skaffar sig nya erfarenheter och kunskaper. Dem lär sig inget genom att slängas in i massa hus med andra barn som inte heller kan något... Jag personlig anser att detta är en sjuk idé bara för att tjäna pengar...

Att de slängde in massa bortskämda ungdomar i ett hus för att lära sig hur det är att stå på egna ben är en helt annan grej, där är de vuxna och behöver få lära sig vad som krävs för att de ska kunna fungera i ett samhälle. Men även där anser jag att det är föräldrarnas fel att deras ungdomar blivit som de var/är då de anser att deras barn inte ska behöva hjälpa till. Det hjälper dem inte att bli behandlade så utan snarare tvärtom. Sen så är alla barn bortskämda men det finns olika sätt att vara bortskämd på men det får inte gå för långt. Jag var/är bortskämd med att mina föräldrar har alltid funnits där för mig och ställt upp på att lämna/hämta mig vart jag än varit och de har verkligen alltid funnit där för mig, men tack vare detta så har jag även fått lära mig hur det är att leva i ett samhälle och jag kan stå på mina egna ben även om det går upp och ner.

men men jag tror faktiskt det får bli sängen för mig nu, är väldigt trött och säng sugen.
För en viss person som följer mig blogg så lovar jag fler bilder imorgon =P
KRAM KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar