torsdag 10 juni 2010

Onsdag- Torsdag.

Onsdag.
Onsdagen började tidigt genom ett älsklingen skulle väcka mig snällt, men det blev en klapp på rumpan och dags att gå upp (kanske inte så jag väntade mig :p). Anledningen till en tidig morgon var att jag har haft terminens jobbigaste och mest onödigaste arbete att skriva och det har tagit mer tid än vad jag förväntade mig då det inte skulle vara så stort i heller. Men upp kom jag och jag började faktiskt att skriva ganska så snart efter jag vaknade för jag hade något mycket roligare att se framemot, vilket var en eftermiddag med min underbara älskling <3.

Den mest underbaraste eftermiddagen på länge började runt lunchtid då han ringde och frågade om vi skulle äta lunch ihop och att jag fick bestämma vart. Jag kan säga att det är inte världens lättaste uppgift att komma fram till i samma ögonblick som man blev frågat så jag försökte dra svaret ut älsklingen och till sist kom vi (han :P) fram till Rosegarden vilket såklart fungerar hur bra som helst bara jag slipper smaka deras sushi. Efter en mysig lunch ihop så körde vi till en affär jag bara har fått höra saker om men aldrig varit i så nu när vi hade tid över så körde vi dit för att älsklingen hade hittat gardiner som han visste jag ville ha och så hade han hittat gardiner han ville ha. Det slutade med att vi kom hem med 3 olika gardiner och 2 olika dukar till vårt matrums borde =D (jag klagar verkligen inte), så nu efter långt och länge så har jag fått ihop gardinerna i vardagsrummet som jag så länge har velat ha det =).

När vi var klara i affären så var det dags att köra vidare till en av älsklingens kunder då han hade en kvar som var lagt senare på dagen, och i och med det var lagt i Åhus så passade jag så klart på att följa med för att gå en runda i centrum och kolla i affärerna och sen sätta mig på en bänk längst vägen och läste i en bok jag hade med mig (Fallen ängel skriven av Becca Fitzpatrick) det jag läste i den var väldigt bra så den rekommenderar jag till er som gillar den typen av böcker. När älsklingen var klar med kunden gick vi och köpte vars en glass och sen så körde vi till stranden och gick ner och kände på vattnet, hade det inte varit så pass blåsigt som det var så hade jag badat för det var så kallt i vattnet.

När vi varit där ett tag så hade klockan blivit ganska mycket så vi återvände hem till K.stad för att vänta på att en viss vovve skulle komma till oss för vi skulle passa henne från onsdag kväll till torsdag kväll vilket är väldigt trevligt trotts att hon sover mycket :P.

Torsdag.
Idag var det upp tidigt igen dels för skolarbetet och dels för vovven men denna gången gick det inte lika bra då jag somnade om och vaknade lite senare än planerat men både jag och vovven hade sovit gott de extra timmarna.

När vi väl gick upp var det frukost sen ut som gällde för vovvens del och upp ut och plugga för min del. Efter många timmar och många funderingar så blev arbetet klar, så nu har jag äntligen LOV i några dagar sen börjar jag jobba, mindre kul kanske för efter detta skolarbete hade det varit skönt att inte göra något men jag ser ändå framemot att komma igång att jobba igen dock lite synd att det inte blev på en förskola som jag innerst inne ville men ett jobb är ett jobb så jag ska inte klaga. Förutom att pluggat idag och lekt med vovven så håller jag och älsklingen på att lära oss att sticka, jag har varit inne på att lära mig det sen jag läste att det är en av 101 saker man bör kunna så varför inte lära sig det då?

Resten av dagen så ska jag se på tv klockan 20:00 för det äntligen ett nytt avsnitt av Parenthood som verkar vara en väldigt lovande serie, så den kan jag med rekommendera den går på 3:an. Annars så ska vi ha besök av en killkompis och spela lite magic vilket inte är helt fel om jag inte blir så uppslukad av stickningen.

bye bye

1 kommentar:

  1. Stella är en riktig sömntuta, det hon gör om dagarna hemma är: sova =p
    Gardinerna blev sjukt nice =)

    SvaraRadera